torsdag 26 februari 2009

Var var det nya Real?

Först och främst; jag har aldrig gillat Real Madrid i själva verket hyser jag en viss ovilja för att inte säga förakt inför klubben. I den globala kampen mellan ont och gott har de emellertid blivit en allierad under devisen min fiendes fiende är min vän. Det handlar just nu om att undvika fyra engelska lag i kvarfinalerna i Champions League. Jag bänkade mig med ett stort mått av tillförsikt framför den numera platta dumburken. Givetvis var jag inte lika tänd som den pånyttfödda Glenn ”Il proffessore” Strömberg som verkligen njuter av att numera få åka runt på de största matcherna, vilken högtidsstund för en fotbollsälskare…, men det faktum att det nya Madrid vunnit nio raka matcher och Liverpool saknade Gerrard borde väl ändå betyda att Europas forna gigant skulle kunna avfärda det formsvaga Pool men icke. Den gamle (?) Mikael fick inte se det nya Madrid. Eller var det tvärtom?
Var det nya Real bara en chimär skapad av ett halvhyfsat försvarspel och ett anfallspel som visserligen var ett snyggt bländverk mot spanska bottenlag men slog sig slätt mot ett ultradefensivt Liverpool? Hursomhaver ser det illa ut. Det ser mycket illa ut...

Jag söker jag mig till Tyskland och Bayern för att återfå min tro. Ska Ribery och Toni kunna rubba de engelska lagen? Eller ska denna vår bli ytterligare en Canossavandring för den ödmjuke fotbollsälskaren...


liberator?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är möjligt att vi tvingas leva med en ny Miakel. Men den gamla lever kvar med sitt patos för onda och goda lag. Men vissar grundvalar i tillvarons ontoligi är orubbliga. Engelska lag är rikitga fotbollslag. även om det andelen engelsmän numera är låg. Jag glädjer mig åt en upprepning av förra årets upplösning av CHamions leage , där premiere leage internt gör upp om saken.

Anonym sa...

Det finns inget objekt som kan stoppa Manchester "The Unstoppable Force" United. Ett lag med hjärta, talang och vinnarinstinkt. Inter kommer inte att ha en suck på Old Trafford. Sedan fortsätter slakten av stackars klubblag i den simpla vägen mot ännu ett Champions League guld. I år blir det kvadruppeln(?), som kommer bestå av Ligacup guld, FAcup guld, CL guld och PL guld. MVH Johan "The Great" Skärblom

Hristo sa...

Både den gamle och nye Mikael tar avstånd från ovanstående kommentarer.

Anonym sa...

Det är med glädje man hörde om Van Persies straffmål mot Roma och att Liverpool vann borta(!) mot Real Madrid är nästan likaglädjande. Men jag tycker det goda Inter ska ta sig vidare och jag anser att den gamla damen också borde ta sig vidare som faktiskt "bara" har 1-0 i baken efter första matchen mot Chelsea som dessutom spelade på hemmaplan.

CL-våren kan vara helt underbar..