torsdag 11 september 2008

Som livet självt

Har efter en dag med intensiva temamöten, lektioner med elever som kommer väldigt sent, och idogt arbete med temauppgifter slutligen tagit en ledig stund och tänkte ta en kaffe framför http://stefanshumblogg.blogg.se. Men vad händer? Det finns inget kaffe och det finns inga inlägg på stefanshumblogg.... Dessutom kommer en nästan hysterisk Stefan in och kräver att jag ska sätta på kaffe. Som om detta inte var nog väntar snart en tre timmars lång lektion i samtalsmetodik utan vare sig aktieportföljer eller Jag Claudius.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Som liver själv. Är det så illa? Inga nya blogginlägg, kaffet slut, lärarhögskolan och ständigt nya lektioner. Men det var igår. I dag fanns det kaffe när jag kom. Bra jobbat! Väntar nu bara på nya tänkvärda inlägg här.

Hristo sa...

Tänkvärda inlägg ska nog komma så småninom. Det är väl bloggarens stora dilemma att alltid ha något intressant att säga...

Jag fokuserade gårdagen på layout (vad tycks?) och placerade Stefanshumblogg före mer obskyra sites såsom New York Times (Clintonanhängare!!) men nu pockar vårt eminenta personalrum på uppmärksamhet,,,,

Anonym sa...

Tänk om det skulle gå att publicera blogg. Det är fantastiskt med olika kommunikationsvägar. Jag tycker det är viktigt med bra kontakt och om ovanvåningen vill accepteras så måste kaffe vara en bra muta.

Anonym sa...

Sparta hade förresten mindre gift i kaffet när deras storhetstid varade. Därför är det viktigt med vad det är som bjuds.

Hristo sa...

Kul att du har hittat ut i bloggosfären Mira! Mins lika uppskattat är det att ni på nedanvåningen tänker bjuda oss hårt arbetande ovanvåningslärare på kaffe!

Anonym sa...

Absolut Mikael! Varje vardag finns nybryggt kaffe på nedervåningen men det är dåligt med sällskap.

Hristo sa...

Stefan blir så svartsjuk om han ser mig dricka kaffe därnere.

Det höll på att knäcka honom senast.

Däremot tycker jag att ni ska bjuda ner oss någon gång i veckan som en fredsgest.

Anonym sa...

Stefan är väl inte så svartsjuk av sig men annars kan ni båda två dyka upp.

Jag är intresserad av fredagsfika men då antar jag att ni tar med en god kaka eller tårta (chokladtårta). Det är inte så svårt att ordna, väl.

Hristo sa...

Fredagsfika låter trevligt, men ska det vara för alla eller bara för ovanvåningen plus Mira?

Jonny sa...

Låter som det enda du och Stefan gör är att ni sitter och dricker kaffe och skriver i era bloggar!

Hristo sa...

När vi skriver i våra bloggar lär vi ut. När vi dricker kaffe för vi pedagogiska samtal. Just nu diskuterade vi Teodicéproblemet i samband med IFK Norrköpings allsvenska äventyr år 2008.

Anonym sa...

Jag behöver inte säga till de andra att det är fika. Det blir dessutom mer till oss.

Hristo sa...

Låter bra...

Anonym sa...

Jag håller med Jonny, det vet i tusen om vårt arbete bli bättre av att dricka kaffe. Jag tro nog att tårta skulle undelätta det hela. På det här stället är det ju t o m svårt att få mjölk till kaffet så tårta kan jag väl i princip glömma. Eller vad säger ni grabbar?

Hristo sa...

Skulle inte nedervåningen bjuda övervånningnen på tårta?

Jag är inte så förtjust över att nedervånningen börjar konspirera med eleverna. Fall inte för frestelsen Jonny!