tisdag 2 juni 2009

Sommar! eller Arbeit Arbeit Arbeit IV?

Så har vi då slutligen nått juni månad även detta år och personligen pendlar humöret mellan sommarens lung och lättja samt terminslutets stress och pina. Nu på fredagen ska treornas betyg in (grattis till studenten! Det kan inte vara mycket jobb kvar för er nu...) Ettorna och tvåorna plågas naturligtvis ännu ett tag men även den mest uppgiftstyngda första eller andra ringaren måste numera kunna skåda ljuset i tunneln. Det är ju bara sju vanliga skoldagar kvar. Så grattis till ett kommande sommarlov!

Förutom rätta prov och sätta betyg så är det som alltid många andra aktiviteter den samvetsgranne gymnasieläraren måste ge sig i kast med. Allt från att spela volleyboll till att försöka planera de sista skälvande dagarna. Konsten att göra en rolig och givande lektion i ett redan betygsatt ämne är inte det lättaste, speciellt inte om du har hundra andra saker i huvudet.

Egentligen skulle detta inlägg handla om sport men jag har fått indikationer på att det är för mycket sport i detta forum så jag avstod idag. Det blev istället allmänt pladder något som passar årstiden.

Emmellertid måste jag bara förkunna min glädje över att Atletico får kvala till Champions Leuague, Osasuna klarar sig kvar och IFK Göteborg i princip redan är svenska mästare 2009. Dessutom Zlatan blev den första svensken att vinna skytteligan sedan Gunnar Nordahl och den temprementsfulle Söderling besegrade den odödlige Nadal och står nu i semifinal i min gamla favoritturnering franska öppna. Maj visade vara en underbar månad och nu är i sanning en bra tid att leva.

2 kommentarer:

kingtobby sa...

Lysande!!! Äntligen är gamla Mikael tillbaka: förvirrad, sporttvungen och semestersugen.

Sebastian sa...

Kvar står jag med frågan om det någonsin kan bli för mycket sport?