måndag 11 maj 2009

Till Tobbe och Christoffer

Det finns mycket att skriva om rörande helgens La Liga.

Reals genomklappning, Barcelonas snopna triumftåg på camp nou, eller varför inte Atleticos heroiska upphämtning från 0-2 med en man mindre till 3-2?

Själv stängde jag av tv:n i vredesmod efter första halvlek då jag trodde att det stod 0-3 till Espanyol mot ett andefattiga Atletico. Barcas tapp i sista minuten må ha varit poetisk rättvist men icke desto mindre tungt, nu måste vi vänta en till vecka, hade redan gjort att helgens personliga framgångar och goda humör vänts till indignation. Atleticos första halvlek förvandlade indignationen till ursinne. Efter att förbannat Atletico blev jag åter inropad till tv:n när det plötsligt stod 1-2. En halvtimme och en missad offside senare var triumfen ett faktum. Nu har Atletico helt plötsligt grepp om den sista champ league platsen inför det hyperheta mötet mot Valencia. Vilken skillnad mot 2004 då jag tillsammans med bror och far på plats såg Atletico spela noll noll mot Espanyol då matchens höjdpunkt var Torres missade straff. Ödets hjul rullar vidare. På onsdag är det dags för Barcas första titel av tre detta år.


Hjälte

3 kommentarer:

Christoffer sa...

I helgen klarade jag "Warhammer 40k: Dawn of War II". Det var en upplevelse!

Sebastian sa...

Det är fantastiskt hur fotboll kan påverka livet. Hur fotboll kan vända humöret totalt, både på gott och ont.

Man kan inte annat än se fram emot onsdag ..

kingtobby sa...

Jag har köpt Chronotrigger till DS. La, la, la, la :)