onsdag 25 mars 2009

Jag minns...

Jag minns en tid då jag kunde sitta och njuta av en god bok när eleverna skrev prov. Nu sitter ja och letar/rättar elevarbeten och publicerar dem på schoolsoft. Var det meningen att det skulle vara så här?

Jag minns en tid när Stefan och jag inte alltid grälade med varandra. Då Stefan inte hela tiden påpekade att jag börjar bli gammal....

Jag minns en tid då jag inte hade en massa uriasposter; kaffekassaansvarig, fackligt ombud, förste dammsugare därhemma osv...

Jag minns en tid då jag inte var en gnällspik...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lysande!

Anonym sa...

minns du en tid där du lyssnade på saman innan du tog fel bussar ?
- INTE JAG :(

minns du den tiden du tvingade ungefär tjugo elever vricka foten genom att gå från elinelund till hyllie?
- JAG GÖR :(

nej nu e jag så trött tack vare micke så jag ska gå och lägga mig (Y) :)

niu vet jag vad jag ska ge dig i avslutnings present :D
KARTA ÖVER MALMÖ SAMT VART BUSSARNA GÅR :)

( ta inte illa upp only the truth ) :D

Anonym sa...

Mikael, Mikael, Mikael...

Jag tror inte att det här har med en förändring av dig att göra, utan mer av vår pressen. För visst är det så att man har mer att göra på våren? Mer arbeten som ska göras/rättas, fler prov som ska skrivas/rättas och fler redovisningar som ska genomföras/bedömmas. Det är mer din fru som tar ut sin rätt (det vill säga att vara elak) att göra dig till ansvarig för damsugingen...