onsdag 3 december 2008

En dag på jobbet.

Nu sitter vi här. Vi fyra på ovanvåningen. Patrik, Stefan, Tobbe och jag.
Tobbe och Stefan pratar om musikgrupper som ingen har hört talas om. Patrik sitter och arbetar efter att ha gjort kaffe. Det är snart jul. Är det en känsla av lycka som sprider sig i mitt kalla lärarhjärta?

Skolan kan inte alltid vara rolig. Men när Tobbe vill byta sin dator mot en Amiga 500 är det en underbar stund. När vi fyra går och äter mat på CC house är det roligt. Tack för sällskapet ni elever som satt med oss! Imorgon är det Företagsekonomi B och sedan ska jag försöka göra en heroisk insats på rättningsfronten. Men det är imorgon nu ska jag faktiskt njuta mitt otium.

Må livet behandla er väl.

4 kommentarer:

Vattenpojken sa...

En viss besvikelse slöt sig kring mitt kalla elevhjärta när ni inte satte er hos oss på lunchen. Kände hur tårarna närmade sig.

Julen närmar sig med storm steg och visst är det skönt?

Dock så sved det med lunchen mycket hårt!

Hristo sa...

Jag förstår din besvikelse min käre alumnus. Misströsta icke nästa gång vi på ovanvåningen sätter vår fot på CC-House så ska vi göra dig och era kamrater sällskap.

Det ingår i utbildningen att bli missnöjd ibland. Att inte alltid få den ära man förtjännar. Men var tålmodig min käre discipulus frestas icke av den mörka sidans lockelse utan stå fast vid din tro. Bli en pedagogisk fura.

Anonym sa...

Det kommer aldrig bli bättre än så. Jag vill inte gå hem. Mitt odesseys problem. Jag skulle kunna säga att jag inte hittar hemma, men det gör jag ,tror jag. Tobias har att upp det på väggen.
Men vi har en hemlig plan. Sebestian har bara förstått brådeln av det. Men vi vill ha upp Mira. Men nästa gång förväntar vi oss, eleverna hämtar vår mat ,serverar oss kaffe.

Anonym sa...

Amiga 500, mina drömmars mål! De bästa spelen någonsin gjordes till den maskinen, spel som ingen har rått på än.

Vad gäller matsalsincidenten: kan man inte kontakt själv? Är man blyg? Ignorant? För stolt? Ett mysterium att små motgångar blir stora problem...

För övrigt anser jag att bandstationen borde återinföras...